söndag 26 september 2010




Det var blåsigt idag men fisket var helt ok.Jag fick ett kanon hugg efter 10 min och ett fruktansvärt svart lax monster tog min fluga i min lilla öringvik.Efter massor med hopp och ilskna rusningar kastade han sig rakt emot mig tvärvände och sprang på stjärten tills han sprängde tafsen.När jag tårögd och skakande knöt på en ny fluga är jag helt säker på att jag hörde ett hemskt morrande utifrån viken. Första kastet drar det i igen och nu hugger det en lax till som följer med hela vägen. Den är 60cm och lite färgad.Jag missar sedan 3 fiskar innan jag får en fin öring på 50cm.Jag fiskade med kastdobb och en GP som jag tycker är helt oslagbar nu på hösten.Som perfekt avslutning stannade jag till hos mina goda vänner Bernt och Mary-Ann som bjöd på fläskfile med ny plockade kantareller.Vilken härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar